Vaikka kuinka olen keksinyt tekemistä tälle päivälle niin ihan ei ole mennyt suunnitelmien mukaan.Olen hermostunut.Mökille rakennetaan parvi ja raput.Minä valitsen maalien sävyt,sillä olen ehdottoman väriaddiktoitunut.Värit merkitsevät minulle paljon.Olin suunnitellut värimaailman etukäteen.

Värilastuhyllyn kohdalla kaikki tökkäsi.Siinä missä ennen vain ojensin käteni ja poimin vaivattomasti matkaani juuri oikean sekä täydellisen värilastun,sen jota olinkin ajatellut.Nyt löysin parven alaosan,makuuhuoneemme katon maalin,mutta rappujen ja parven lattian maali ei sitten löytynytkään.Päässäni oli tietty väri ja vaikka kuinka plarasin lastuja niin en löytänyt sopivaa,tai juuri sitä sävyä mitä hain.Lopulta otin yhden lastun ja se on melkein lähellä oikeaa.

Manasin asiaa naamakirjassa.Sain hetimiten tuttavalta kommentteihin toteamuksen,että voisin lohduttautua sillä etteivät ongelmani ole kuitenkaan niin isoja kuin heillä.Totta,heidän ongelmansa todella ovat isompia kuin minun.Mietin,että pitäisikö minun poistaa oma päivitykseni,sillä häpesin tovin aikaa omien ongelmieni vähäpätöisyyttä ja sitä,että olin tehnyt kärpäsasiasta härkäsasian.

En poistanut päivitystäni.Jotenkin palasin taas märehtimään näitä yleismaailmallisia elämänasioita,joita minulla on nyt ollut tapana märehtiä.Mietin,että jokaisella meistä on omanlaisensa elämä,omanlaisine iloineen ja suruineen.Hänellä on painavammat ongelmat kuin minulla,mutta toisaalta,kuka sen määrittelee,mikä ongelma on toista pahempi?

Onhan minun ongelmani toki turhamainen,vai onko sittenkään? Minun ongelmani tällä hetkellä ovat pieniä.Muista tulevista ongelmista en tiedä.On minulle ollut isompiakin ongelmia elämässä,sekä niitä vähän isommistakin isompia,mutta nyt on aika seesteinen jakso menossa.Isoin ongelma oli tuo värilastujen valintavaikeus.Tai mikä vaikeus se nyt oli,en löytänyt sitä mitä hain.

En tiedä elänkö tänään viimeistä seesteisten ongelmien päivää.Huomennahan se lääkäri on,mutta etukäteen en tiedä mitä on tulossa.Huomenna olen joko siunatun tyytyväinen,tai tuskaisen odottava jos saan tutkimuslähetteitä,tai kauhunsekainen riippuen siitä mitä lääkäri sanoo.Huomiseen on pitkä matka.