Sain serkultani hyviä uutisia,vointi on hänellä ollut ihan ok rintasyöpäleikkauksen jälkeen.Hoidoista leikkauksen jälkeen ei ole vielä päätetty.Hän arveli ettei enää silloin kaikki mene yhtä aurinkoisesti kun hoitojen sivuoireet alkavat ilmaantua.Laitoin tsemppiviestin.

Minua jäi mietityttämään lääkärin sanat kun kerroin hänelle,että olen lukenut rintasyöpään sairastuneiden blogeja sen jälkeen kun kuulin serkkuni sairastumisesta.Lähinnä minua on kiinnostanut blogeissa hoitopolku,se mitä kaikkea tapahtuu siitä hetkestä eteenpäin kun diagnoosi saadaan.Ja noista blogeista saakin hyvin perusteellista tietoa,ja myös niitä henkilökohtaisia kokemuksia.

Lääkärille en ehtinyt kertoa miksi lueskelin blogeja,kun hän totesi "eiii,älä kutsu sairautta luoksesi! Tiedän ihmisiä,jotka ovat ajatelleet sairastua johonkin ja sitten mieli on orientoitunut sairastamaan,ja lopulta sairaus on puhjennut."Niinkö? Toisaalta voihan tuo olla ihan mahdollistakin.Selitettyäni,että hain blogeista faktatietoa hoitopolusta,sillä serkkuni on minulle rakas ja haluan olla perillä mitä hänelle tapahtuu,lääkäri rauhoittui ja piti lukemista hyvänä asiana.

Minun tapauksessani on ihan sama ajattelenko sairautta vai en.Sukurasite sairastua on niin suuri etten voi siihen vaikuttaa puoleen enkä toiseen.Sairastun tai en,nyt tai myöhemmin,sitä ei tiedä kukaan.Ensi kuussa olen viisaampi.Joka tapauksessa jos kokeeni ovat puhtaat niin silti minulle tehdään seurantaohjelma ilmeisesti loppuikääni varten.